Direcția pentru agricultură județeană Iași

Schema de ajutor de stat pentru compensarea parțială a pierderilor la cultura de usturoi, în contextul crizei provocate de agresiunea Rusiei împotriva Ucrainei

Schema de ajutor de stat pentru compensarea parțială a pierderilor la cultura de usturoi, în contextul crizei provocate de agresiunea Rusiei împotriva Ucrainei

Valoarea sprijinului financiar acordat per beneficiar este 1500 euro/ha, la cursul de schimb de 4,9334 lei. Plata ajutorului de stat se efectuează până la data de 30 iunie 2024, inclusiv.

Beneficiari

Întreprinderile care își desfășoară activitatea în domeniul producției primare de usturoi:

a) producătorilor agricoli persoane fizice care deţin atestat de producător, emis în baza Legii nr. 145/2014 pentru stabilirea unor măsuri de reglementare a pieţei produselor din sectorul agricol, cu modificările şi completările ulterioare, valabil până la data de 31 decembrie 2024;

b)producătorilor agricoli persoane fizice autorizate, întreprinderi individuale şi întreprinderi familiale, constituite potrivit prevederilor Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 44/2008 privind desfăşurarea activităţilor economice de către persoanele fizice autorizate, întreprinderile individuale şi întreprinderile familiale, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 182/2016, cu modificările şi completările ulterioare;

c) producătorilor agricoli persoane juridice;

d) organisme/organizații de testare a soiurilor, de cercetare, respectiv universitățile, institutele și stațiunile de cercetare-dezvoltare din domeniul agricol.

Condițiile de eligibilitate

Beneficiarii schemei pentru compensarea parțială a pierderilor la cultura de usturoi înființată în toamna anului 2023- primăvara anului 2024 trebuie să îndeplinească cumulativ următoarele criterii de eligibilitate:

a) să solicite ajutorul de de stat;

b) să fie înregistraţi în evidenţele Registrului agricol deschis la primăriile în a căror rază administrativ-teritorială se află suprafeţele cultivate cu usturoi, în anul 2024, la data depunerii cererii;

c) să înființeze culturi de usturoi pe o suprafaţă de minimum 0,3 ha

d) să nu se afle în dificultate, respectiv în lichidare sau faliment;

e) să mențină cultura de usturoi înființată, până la data efectuării plății

Documente necesare

Beneficiarii depun o cerere de înscriere în program (anexa 1) până la data de 19 aprilie 2024 inclusiv, însoţită de următoarele documente:

a) copie a B.I./C.I. al/a solicitantului persoană fizică sau, după caz, împuternicire/procură notarială şi o copie a B.I./C.I. al/a reprezentantului legal;

b) copie document coordonate bancare

c) copie atestat de producător, valabil pană la 31 decembrie 2024

d) copie a certificatului de înregistrare la Oficiul Naţional al Registrului Comerţului

e) adeverinţa în original, care să ateste, conform înscrisurilor din registrul agricol, suprafaţa de teren utilizată de solicitant în anul de cerere, în baza oricărui act juridic care conferă dreptul de folosință asupra terenului in cauză;

Documentele sunt prezentate în original şi în copie, în vederea certificării de reprezentantul Direcţiei pentru agricultură judeţeană Iași, prin înscrierea pe copie a sintagmei "conform cu originalul".

Cererea și documentele de înscriere pot fi transmise prin mijloace electronice, la adresa: dadr.is@madr.ro Î

In acest caz, cererea și documentele trebuie să fie semnate și datate, iar copiile trebuie să fie certificate ”conform cu originalul” de către solicitant.

 

Cerere.docx

Accessibility Tools