Direcția pentru agricultură județeană Iași

Ajutor de minimis pentru aplicarea Programului de susţinere a producţiei de cartof de consum (conform HG 150/22.02.2024)

Ajutor de minimis pentru aplicarea Programului de susţinere a producţiei de cartof de consum (conform HG 150/22.02.2024)

 

Valoarea sprijinului financiar acordat beneficiarilor este de maximum 994,7 lei/ha, care reprezintă contravaloarea în lei a maximum 200 euro/ha, la cursul de schimb de 4,9735lei

Beneficiari

Schema de ajutor de minimis se acordă întreprinderilor sau întreprinderilor unice care îşi desfăşoară activitatea în domeniul producţiei primare de produse agricole, pentru susţinerea producţiei de cartof de consum.

a) producătorilor agricoli persoane fizice care deţin atestat de producător, emis în baza Legii nr. 145/2014 pentru stabilirea unor măsuri de reglementare a pieţei produselor din sectorul agricol, cu modificările şi completările ulterioare, valabil până la data de 31 decembrie 2024;

b) producătorilor agricoli persoane fizice autorizate, întreprinderi individuale şi întreprinderi familiale, constituite potrivit prevederilor Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 44/2008 privind desfăşurarea activităţilor economice de către persoanele fizice autorizate, întreprinderile individuale şi întreprinderile familiale, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 182/2016, cu modificările şi completările ulterioare;

c) producătorilor agricoli societăţi agricole, constituite potrivit prevederilor Legii nr. 36/1991 privind societăţile agricole şi alte forme de asociere în agricultură, cu modificările şi completările ulterioare; d) producătorilor agricoli persoane juridice.

Condițiile de eligibilitate

Beneficiarii care solicită ajutoare de minimis trebuie să îndeplinească cumulativ următoarele criterii de eligibilitate:

a) să solicite ajutorul de minimis prevăzut de prezenta hotărâre;

b) să utilizeze o suprafaţă cultivată cu cartof de consum de minimum 0,3 ha

c) marcată la loc vizibil cu o placă indicator/exploataţie, pe care să se găsească inscripţia „Program de susţinere a producţiei de cartof de consum, anul ............., beneficiar numărul ....................., Direcţia pentru Agricultură Judeţeană Iași“, cu dimensiunea minimă recomandată de 50 cm/70 cm; c) să transmită la DAJ o notificare scrisă privind identificarea şi evaluarea producţiei;

d) să obţină o producţie de minimum 15 tone/ha de pe suprafaţa prevăzută la lit. b), din care să comercializeze cel puţin 6 tone/ha;

e) să fie înregistraţi în evidenţele Registrului agricol deschis la primăriile în a căror rază administrativ-teritorială se află suprafeţele cultivate cu cartof de consum, în anul 2024;

f) să facă dovada producţiei minime realizate, potrivit prevederilor lit. d), prin documente justificative, în funcţie de forma de organizare.

Documente necesare

Beneficiarii depun o cerere de înscriere în program (anexa 1) până la data de 20 mai inclusiv, însoţită de următoarele documente:

a) copie a B.I./C.I. al/a solicitantului persoană fizică sau, după caz, împuternicire/procură notarială şi o copie a B.I./C.I. al/a reprezentantului legal;

b) copie a certificatului de înregistrare la Oficiul Naţional al Registrului Comerţului/ după caz în cazul persoanelor juridice, precum şi copie a B.I./C.I. al/a împuternicitului persoană fizică, după caz;

c) copie atestat de producător, valabil pană la 31 decembrie 2024;

d) dovadă cont activ bancă/trezorerie;

e) adeverinţa în original, care să ateste, conform înscrisurilor din registrul agricol, suprafaţa de teren utilizată de solicitant în anul de cerere, în baza oricărui act juridic care conferă dreptul de folosință asupra terenului in cauză;

f) declarație pe propria răspundere (anexa nr.2)

Documentele sunt prezentate în original şi în copie, în vederea certificării de reprezentantul Direcţiei pentru agricultură judeţeană Iași, prin înscrierea pe copie a sintagmei "conform cu originalul".

Cererea și documentele de înscriere pot fi transmise prin mijloace electronice, la adresa: dadr.is@madr.ro În acest caz, cererea și documentele trebuie să fie semnate și datate, iar copiile trebuie să fie certificate ”conform cu originalul” de către solicitant.

Modul de acordare și modalitățile de verificare și control

Reprezentanții direcțiilor pentru agricultură județene, având în vedere cererea de înscriere în program, în baza NOTIFICĂRII depuse de solicitanți cu cel mult 10 zile și nu mai puțin de 48 de ore înainte de recoltare, verifică existența culturii și evaluează producția.

Valorificarea producţiei se face până cel târziu la data de 18 noiembrie inclusiv a anului de cerere.

Documentele justificative (copia rapoartelor fiscale de închidere zilnică/bonul fiscal/factura/fila/filele din carnetul de comercializare) se depun la sediul DAJ IASI, până la data de 20 noiembrie.

 

Cerere_CARTOF.docx

Declaratie_cartof.docx

Accessibility Tools